loading...
سایت تخصصی اندروید
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
اکسپریا Z3 برای کمک به تشخیص بیماری های چشمی،همراه پزشکان اروپایی می شود 0 1103 salar
یکی دیگر از قابلیت های اختصاصی اکسپریا Z3 به اکسپریا Z2 راه می یابد! 0 830 salar
ویژگی امنیتی جدید در اندروید ۵٫۰ مانع کار سارقان تلفن همراه می شود! 0 773 salar
انتشار آپدیت جدید اکسپریا Z3 کامپکت در منطقه ای که گوشی هنوز در آنجا عرضه نشده است. 0 691 salar
برتری حالت Ultra STAMINA اکسپریا Z3 در برابر حالت Ultra Power Saving Mode در گلکسی S5 0 682 salar
دانلود رینگتون ها و تصاویر پس زمینه اندروید ۵ Lollipop 0 779 salar
تماس رایگان با نرم افزار «ساینا»ی همراه اول دانلود 0 1072 alilashani
سونی در رتبه ۵۲ با ارزشترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۴ قرار گرفت. 0 803 alilashani
پس از مدت ها کش و قوس، WhatsApp بالاخره به تملک فیس بوک در آمد! 0 645 alilashani
طعنه کاربران سونی به آیفون و دیگر رقبا: اکسپریا نه خم میشود نه میشکند 0 600 alilashani
سونی دیگر حق استفاده از واژه “ضدآب” را در تبلیغات اکسپریا نخواهد داشت! 0 687 alilashani
تست باتری: اکسپریا Z3 کامپکت رکورد اکسپریا Z3 را شکست و صدرنشین شد. 0 630 salar
جذاب و وسوسه انگیز: تصاویری زیبا از مدل مسی رنگ اکسپریا Z3 0 695 salar
تست باتری اکسپریا Z3 این دستگاه را در صدر اسمارت فون های هم رده خود قرار داد. 0 733 salar
دوربین خارق العاده آخرین پرچمدار سونی مورد تحسین DxOMark قرار گرفت 0 664 salar
علی لشنی بازدید : 650 10 سال پیش نظرات (0)

Xiaomi M2 (زیِومی) بالاخره به صورت رسمی عرضه شد. شاید شما هم فکر می‌کنید که گوشی‌های اپل و سامسونگ (که در حال حاضر در دادگاه با هم دعوا می‌کنند) بهترین گوشی‌های بازار هستند و قوی‌ترین پردازنده را دارند. اما یک کمپانی چینی گوشی جدیدش را به تازگی رونمایی کرد، گوشی‌ای که اولین گوشی ۴ هسته‌ای با هسته‌های Krait محصول Qualcomm به شمار می‌رود.

 

مدل پردازنده APQ8064 است، یک SoC عالی با تکنولوژی ۲۸ نانومتر که سرعت ۱.۵ گیگاهرتز دارد. در واقع یک پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای با هسته‌های Krait با پردازنده‌های ۴ هسته‌ای Tegra 3 و Exynos 4000 برابری می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی هم Aderno 225 نیست، بلکه از مدل جدیدتر Aderno 320 استفاده شده که در کمتر گوشی‌ای از آن استفاده شده بود، پردازنده‌ی گرافیکی Aderno 320 از نظر توان پردازش گرافیکی با کنسول Xbox 360 برابری می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری همان‌طور که قبلاً شایعه شده بود، واقعاً تحسین برانگیز است. در این گوشی برای اجرای سیستم عامل Android 4.1 از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Snapdragon S4 Pro استفاده شده، پردازنده‌ای که بیشتر برای یک تبلت درجه یک مناسب است. در بنچ‌مارک Quadrant امتیاز این گوشی  ۷۷۸۷ به دست آمده است در حالیکه Galaxy S III تنها ۵۱۸۹ امتیاز به دست آورده بود. 

شاید نتوان گفت که M2 یک اندروئیدی است، چرا که سیستم عامل به شدت سفارشی شده، و به نظر می‌رسد که iOS را درون Jelly Bean تجربه می‌کنیم، واسط کاربری آن MIUI نام دارد.

صفحه نمایش ۴.۳ اینچی این گوشی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل از نوع IPS (با زاویه دید بالا) است و چگالی پیکسل ۳۴۲ پیکسل در اینچ است، فراتر از پرچم‌داران اپل، سامسونگ و HTC. نکته‌ی جالب این است که برای کاهش ضخامت از تکنولوژی in-cell هم استفاده شده، چیزی که شاید در iPhone 5 به کار برود. بنابراین صفحه نمایش هم در نوع خود عالی به نظر می‌رسد.

حافظه‌ی رم گوشی هم برای اجرای روان سیستم عامل آبنبات پاستیلی، ۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی داخلی هم ۱۶ گیگابایت است. اتصال وایرلس از طریق HSPA+ صورت می‌گیرد. دوربین سمت عقب مشابه دوربین Galaxy S III و iPhone 4S است، فیلم برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین با رزولوشن ۷۲۰p با سرعت ۹۰ فریم بر ثانیه ممکن است.

 

اما ابعاد و ظرفیت باتری، برای چنین توان پردازشی یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که به نظر کم است. اما انتخاب دیگر این است که باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را با گوشی که ۲ میلی متر ضخیم‌تر است برگزینید. ابعاد گوشی ۱۲۶ در ۶۲ میلی متر بوده و ضخامت آن با باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ۱۰.۲ میلی متر است. 

قیمتی که برای این گوشی جالب مشخص شده ۳۱۵ دلار است، ارزان‌ترین و در عین حال قوی‌ترین گوشی ۴ هسته‌ای موجود، حتی گوشی‌های ۲ هسته‌ای به این ارزانی هم کم پیدا می‌شوند! 

همان‌طور که قبلا در تست و بررسی‌های فراوان منتشر شده ملاحظه نموده‌اید، یک پردازنده 2 هسته‌ای Krait تقریبا قدرتی برابر با چیپست‌های 4 هسته‌ای معمول بازار مانند Tegra3 یا Exynos 4 دارد. حالا کافیست یک پردازنده‌ای 4 هسته‌ای Krait را تصور کنید تا به قدرت گوشی چینی! جدید بازار پی ببرید. البته در این نوشتار قصد ارایه تست‌های سخت‌افزاری این محصول را نداریم چون اولا هنوز این گوشی برای نقد و بررسی در اختیار کسی قرار نگرفته است و دوما قبلا تست‌های مرجع این پردازنده در مقاله “Snapdragon S4 Pro، پادشاه 4 هسته‌ای‌ها” قرار گرفته‌اند.

Mi-Two مجهز به 2 گیگابایت رم می‌باشد، همچنین پردازنده گرافیکی استفاده شده در این گوشی مدل قدرتمند Adreno 320 است و در وصف قدرتش همین یک جمله بس‌ که کمپانی Xiaomi قول داده کیفیت و قدرت گرافیکی این مدل در حد و اندازه‌های Xbox 360 باشد! باور می‌کنید؟!

صفحه نمایش Mi-Two مدل 4.3 اینچی IPS LCD است که مطابق معمول با رزولوشن تصویر 720p که چگالی تصویرش حدودا برابر 342ppi می‌باشد همراه شده است. دوربین پشتی گوشی مدلی 8 مگاپیکسلی بوده که توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080p همراه با 30 فریم بر ثانیه و یا با کیفیت 720p همراه با 90 فریم بر ثانیه دارد! (بله درست خواندید، 90 فریم بر ثانیه!)

حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت می‌باشد که البته شیار کارت حافظه microSD نیز دارد. گوشی در نسخه‌های همراه با باتری 2000 یا 3000 میلی‌آمپر عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که ابعاد گوشی نیز 126mm x 62mm x 10.2mm می‌باشد.

Mi-Two همراه با اندروید 4.1 عرضه خواهد شد که احتمالا این نسخه توسط MIUI دچار تغییرات فراوانی شده است ( MIUI یکی از معروفترین سازندگان کاستوم‌ رام‌های اندرویدی می‌باشد که اصولا همیشه بهترین و پایدارترین نسخه‌های کاستوم‌ رام‌ها را منتشر می‌کند).

نکته قابل ذکر و جالب توجه دیگر، قیمت این سوپرفون می‌باشد که قرار است با قیمت 315 دلار به فروش برسد (تقریبا هم قیمت با بسیاری از 2 هسته‌ای‌های معمول بازار!).

منتظر شنیدن نظرات شما خوانندگان گرامی در مورد این محصول جدید چینی یا به عبارتی پادشاه قدرتمند گوشی‌های موبایل! هستیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دانلود آخرین نسخه رام های رسمی تمام گوشی و تبلت های اکسپریا سونی و سونی اریکسون

درباره ما
Profile Pic
سایت تخصصی اندروید : بازی - نرم افزار و ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام مطالب باید بیشتر شوند ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 503
  • کل نظرات : 249
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 648
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 229
  • بازدید امروز : 404
  • باردید دیروز : 3,082
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 404
  • بازدید ماه : 12,139
  • بازدید سال : 100,299
  • بازدید کلی : 1,371,908
  • کدهای اختصاصی

    سایت +18

    دانلود تمام اهنگ های استاد معین و استاد قمیشی